teisipäev, 17. juuli 2007

Zodiac (2007)



Zodiac
David Fincher

Fletchu oli nii vaimustatud Zodiac'ist ja soovitas ka mulle MSNis, nii ma siis mõtlesin, et võiks ju ära vaadata. Fincheri eelnevate filmidega olen kokku puutunud vähe, näinud olen vaid Fight Clubi (ja seda ka umbes 10 aastat tagasi :D) ja Alien 3. Zodiac tuli mulle aga meeldiva üllatusena.

Zodiac jutustab sarimõrvarist nimega Zodiac, kes ka päriselt 70ndatel San Fransisco alal tegutses. Film jälgib karikaturisti Graysmithi, kelles tärkab eriline huvi mõrvari paljastamisel. Samuti näeme ka uurija Dave Toschi püüdlusi sarimõrvar tabada.




Ka mulle meeldivad filmid sarimõrvarite teemal, seega ei hakanud Fletchu soovitusele vastu puiklema. Film on aeglane ning pikk, juttu on palju ning märul puudub. Nii mõnelegi inimesele võib see ebameeldiv olla, kuid minu jaoks oli film paganama huvitav. Esimene tund oli küll ehk üpris igav ning kus näidati rohkem Zodiaci tapatöid kui Graysmithi ja Toschi agarat püüdlust Zodiacu isik teada saada.

Meerikamaa 70ndatega olen vaid kaudselt kursis ning tolle aja keskkonnaga ning atmosfääriga ei ole just kõige paremini informeeritud, kuid filmil õnnestus 70ndate tänavad ja olustikud üpris hästi vaatajani tuua. Seetõttu oli ka vahel imelik vaadata, sest kinematograafia tundus kuidagi tänapäevalik kui ülejäänud elemendid olid paigas.



Näitlejavalikuga olin rahul ning erilist äranägemisrõõmu tekitas Donnie Darko staar Jake Gyllenhaal, Mark Ruffalo (olen tema filmograafiast kontaktis olnud vaid The Dentist'iga, kus ma isegi ei mäleta, mis osa ta mängis) ja teised olid minu jaoks tundmatud, kuid oma rollidega sai väga hästi hakkama. Süüdistaks ainult Gyllenhaali tegelast Graysmithi, kelle isiksuse portreerimise ja defineerimise süü on vast pigem Fincheril, kui Gyllenhaalil endal.

IMDB foorumites süüditas keegi filmi lausa Memories of Murder plagiaatoriks, kuid nagu ka teised foorumikasutajad seal, pidasin ka mina väidet jaburaks. Pole küll MoM'i näinud (aga kavas küll lähiajal), kuid sarimõrvarite filmid ongi tihtipeale väga sarnased. Mina kes enne filmi nägemist olin Zodiac'ist vaid minimaalse koguse info talletanud, oli film huvitav, sest ei teadnud keda kahtlustada. Filmi keskel rebitakse silmnähtavalt isikult kõik kahtlused ära ning tuuakse kahtlusalusi veelgi juurde. Ise ei tahaks spoilida rohkem, seega lõpetan siinkohal rääkimast sel teemal.

Väga hea thriller, soovitan kindlasti! Nii vaimustatud kui Fletchu samas ei ole, sestap saab minult film vaid 8/10.

3 kommentaari:

Unknown ütles ...

The Dentistis mängis Ruffalo mingit menti IMO. A jah, film hästi tehtud, minu arust pole kahtlustki, et mõrtsukas oli Arthur Leigh Allen (ütlen seda nii teadaolevate faktide kui ka filmi enda põhjal, sest linateos kajastab 100% korrektset materjali ega lisa fiktiivset jura juurde). DVD on praegu väga saast, loodan, et Special Edition kunagi välja lastakse.

Trash ütles ...

Väga hea thriller, soovitan kindlasti! Nii vaimustatud kui Fletchu ja Raziel samas ei ole, sestap saab minult film vaid 6/10.

: )

Anonüümne ütles ...

vaga huvitav, aitah